Kullanıcı Adı: Şifre    
   
  veya Üye olun | Şifremi unuttum
  Arama / Gelişmiş Arama  
   
Skip Navigation LinksArşiv (April 2006) > Dergi > Türk Edebiyatı
Dergi
Türk Edebiyatı
Nermin Tenekeci
Aylık Fikir ve Sanat Dergisi
Ekim 2005, Sayı: 384
“(…) Dergimiz, millî duygu ve fikir köküne bağlı olarak yetişeceklere, dış âlemin yeni ve eski deneyişlerini de sunabilmek için, Batı’dan yeni görüşlerle birlikte, tercüme edilmiş yazı ve şiirler de yayınlayacaktır. Ancak bu konuda ‘Türk edebiyatı’ dergisi olduğumuz unutulmayacaktır.”
Türk Edebiyatı Vakfı’nın yayını olan ve 1972’den bu yana 30 yılı aşkın bir süredir varlığını sürdüren Türk Edebiyatı dergisi, ilk sayısında yukarıdaki cümlelere yer vermiş, “sağduyu” ve “sakin düşünce”yi işaret eden yayın ilkelerini duyurmuştu. Kurucusu Ahmet Kabaklı’nın ismiyle özdeşleşen dergi, milliyetçi-muhafazakâr çizgisini koruyarak bugün her biri sahasında rüşdünü ispat etmiş birçok isme mekteplik yaptı: Yavuz B. Bâkiler, Sevinç Çokum, Beşir Ayvazoğlu, İskender Pala, Ahmet T. Alkan, Emine Işınsu…
Türk edebiyatı üzerine yaptığı dikkate değer araştırma ve incelemelerle tanınan Prof. Dr. Mehmet Kaplan da uzun yıllar derginin yazar kadrosunda bulundu.
Türkiye dışındaki Türklerin edebiyatlarını tanıtma amacına da hizmet eden dergi, bugüne değin Türk tiyatrosu, müziği, romanı, destanları, folkloru, mimarisi… yüzlerce konuyu inceledi. Mehmet Akif, Yahya K. Beyatlı, Ömer Seyfettin, Tarık Buğra… pek çok sanatçı adına dosyalar yayımladı. “Aramızdan ayrılan dost: mektup”, “Taşın ağladığı ülke: Kırım”, “Dün ve bugün İstanbul” vs. edebiyat içi ve dışı bir hayli mevzuyu sayfalarına taşıdı.
384. sayısı Beşir Ayvazoğlu’nun yayın yönetmenliğinde çıkan Türk Edebiyatı, kapak tasarımı, inceltilmiş üslubu ve yeni bölümleriyle dikkat çekti.
Aynı zamanda bir belgeleme ressamı olarak tanınan ressam Hoca Ali Rıza Bey, bu sayının dosya konusu. Modern inşaat teknolojisiyle Osmanlı mimarisini kaynaştıran Tokyo Cami’nin mimarı Muharrem Hilmi Şenalp ve CRR’nin yeni genel sanat yönetmeni Dr. Yalçın Çetinkaya ise röportaj konukları.
İstinye’de Bir Münzevi: Fuat Şemsi Bey, Küresel Osmanlı Tarihine Doğru, Yazar-Okuyucu İlişkisine Dair Samimi Sualler diğer başlıklardan bazıları. Resimli Türk edebiyatı ve tartışmalar, plastik sanatlar, yarışmalar, kitap, sinema haberlerinin yer aldığı Kırkambar, yeni dönemin yeni köşeleri.
Umarız, Ayvazoğlu’nun “Ancak sağlıklı devamlılığın ilk şartı, asıl istikametinden sapmaksızın değişebilmektir” şeklinde özetlediği değişim, dergide yayımlanan şiirler için de karşılık bulur. / Nermin Tenekeci

Paylaş Tavsiye Et