Kullanıcı Adı: Şifre    
   
  veya Üye olun | Şifremi unuttum
  Arama / Gelişmiş Arama  
   
Skip Navigation LinksArşiv (November 2005) > Dergi > Merdiven Şiir
Dergi
Merdiven Şiir
Nermin Tenekeci
Merdiven Şiir
Mart-Nisan Özel Sayısı, 2005
Her daim revaçta olan, Türk şiirinin, hikâyesinin yahut romanının bir tıkanıklık ya da kimileyin bir patlama yaşayıp yaşamadığı tartışmalarının meşruluğu bir yana, dergiler, ele aldıkları konular ve yaklaşım tarzlarıyla yeni tartışmaları gündeme taşımaya devam ediyor. Bunlardan biri de iki aylık yayımlanan ve geçtiğimiz günlerde ikinci sayısı çıkan Merdiven Şiir. Daha önce Merdiven Sanat adıyla yayımlanan dergi, bu defa şiiri kendine mesken ve ‘dert’ edinmiş. Uzun bir süredir dergilerde şiir yayımlamayan İsmet Özel, bu sayıda bugüne kadar yayımlanan en uzun şiiriyle okurlarının karşısına çıkıyor: “Savaş Bitti”. Şair ve şiirleri üzerine çokça kalem oynatıldığı ve handiyse herkesin kendine özgü İsmet Özel portresi çizdiği bir kulvarda bu şiir üzerine yazılacak nitelikli yazıları ayıklamak da yine dikkatli okura düşüyor.
Sadece şiirin değil, şiir üzerine yazıların, tercümelerin ve soruşturmaların da önemli yer tuttuğu derginin bu sayıdaki dosya konusunu, Hölderlin’in “Bilmem; hem neye yarar ozanlar yoksunluk zamanında?” dizesinden hareketle “Şairler yoksunluk zamanında neye yarar?” sorusu belirlemiş. İlhan Berk, Süreyya Berfe, Cahit Koytak, Turan Koç, Ali Günvar ve tamamını buraya sığdıramayacağımız diğer şairlerin, cevapları içinde yer bulan şair ve şiirle ilgili düşünceleri ayrıca izlenmeye değer: “Bir zamanlar şiirin dünyayı değiştireceğine inanırdım. Bugün şiirin gücünün dünyayı değiştireceğine inanmasam da dünyanın bir ucundan tutacağına inanıyorum.” İlhan Berk.
Şüphesiz hakkında epeyce yazılıp çizilen bir diğer şairdir Cahit Zarifoğlu. Merdiven Şiir’de de bu geleneğin bozulmadığını görüyoruz. Celâl Fedai’nin, şairin “Aylak Göz” şiirini okuma denemesi farklı alt başlıklar halinde okura sunulmuş. Ancak Fedai’nin; İsmet Özel’in şairin ölümü ardından söyledikleriyle, Hz. Peygamber’in oğlunun mezarı başında söyledikleri arasında kurduğu paralelliğe(!) soru işareti koymak kaydıyla tabii.
Cem Yavuz’un “Şairin Ten İle Tin Arasındaki Seyrinde Bir Berzah Olarak Rüya”sı; Ali Ural’ın, Cemal Süreya’nın “Kan Var Bütün Kelimelerin Altında”sına dokundurduğu Stetoskop’u; Turan Karataş’ın şiir yıllıklarını değerlendirdiği “Yıllıklara Bakarak Bir Yılın Şirini Yazmak”ı ve Ahmet Aydoğan’ın “Şairin Suskunluğu” dergide şiir üzerine yazılanlar. Ali Ural, Atakan Yavuz, Bülent Ata, Ayşe Sevim, Celâl Fedai, Yusuf Şatır… bu sayının şairleri.
Yapay gündemlerin değil, şiirin hakiki kriterlerinin arayışında olan Merdiven Şiir’in, yoluna bu yetkinlikte devam etmesi dileğiyle. / Nermin Tenekeci

Paylaş Tavsiye Et